Paris pour la journée

Efter nästan ha spytt av nervesitet för min lärare så ich tjajat hål i huvudet på dame nsom jobbar i resektionen fick jag slutligen åka till Paris med min klass. 
 
Och varför plågade vi oss 10 timmar i buss? Jo för att Paris är den finase staden på denna ovala jord. Men även för att vi hade eftertraktade biljeter till operan ! 
 
 
Som vanligt i Frankrike så var inte vädret tipp topp, men jag hade min värld mammas prickiga parapyls, så det var inte så dumt ändå. 
 
 
 
Lägger ju aldrig upp bilder på mig, för jag inte har några. Så varsågod
 
 
 
 
 
 
 
Paris, Paris, Paris, har jag sagt att det är en underbar stad ?
Denna dag med, efter att gått upp kl 5.00 och efter 5 timmars busstur med en väldigt välbehövd toa pause, så kom vi fram. Först så skulle vi besöka ett museum, Musée d'Art Moderne. Utställningen, som var en utställning om kriget, var intressant, men guiden var mindre intressant. Men som alltid när man är 30 ungdomar tillsammans så klarade vi oss igenom turen.
 
Efter lunchen som alla åt på egna håll så var vi tvungna att gå igenom hela Paris för att ta oss till Opéra Bastille. Som alltid när man är 30 ungdomar tillsammans så var det inte så lätt. Vi gick i dryga två timma, i regnet. Var nära att bli överkörda några gånger, gick fel några fler, blev tillsagda av Amerikanska ambasaden att flytta oss, planerat mitt perfekta liv med Solen. Men tillslut kom vi fram, eller tillslut sa läraren att vi kunde göra vad vi ville tills operan. Så jag och min kompisar togen en kaffe på Starbucks för att sedan ge oss av på en tur i Marais. Där gick vi runt lite, Emilia han till och med shoppa innan vi lämnade detta fina kvarter för att gå till operan.
 
Operna OPERAN. Fyra timmar, på rysska, hur skulle jag överleva. Men som vi blev tagna på sägen. Det var verkligen värt att se. Även om det var lite svårt att häng amed ibland så var det något av det bästa jag har sett. Eller hela grejen, vara där med alla fisförnäma damer och stiliga herrer, den dramatiska historien, den fina bygnaden, orkasten som spelar som om det inte vore verkligt. Allt.
 
Efter det fyra timmarna återstod bara 5 timmars buss hem, jag sov inte en blund. Var inte det roligaste timmarna i mitt 18åriga liv. Hur som, kl 03.00 på natten så kom vi fram i Angers, och jag och Jeanne gick hem till henne för att äntligen sova, och prata lite.
 
Dagen efter var inte lika kul i skolan.... Men som tur var började vi efter lunch. Hur som, allt slit för att få följa med min klass till Paris var värt det.
 
Inatt har jag sovit 4 timmar, jag hade saker som var viktigare att göra än att sova. Idag är de tdock min värld systers födelsedag och jag har inte råd att vara trött, nån som har nått tips?
 
-

Kommentarer
Postat av: Anonym

knarka

2013-02-28 @ 11:09:08
Postat av: Pappa

Nej, inte knarka. Dåligt!

2013-03-10 @ 18:14:22
Postat av: Anonym

Det låter ju grymt allting. Förstår vad du menar med Operan, som man tror skall vara piss-tråkig, men när man väl sitter där... man kan liksom inte värja sig.

Starbucks?!? I Paris... att det ens finns där?!

2013-03-10 @ 18:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0