Weekend

Det har varit en lång, varm och händelsefull helg. Under hela helgen har det varit en fest i Angers, med musik, dans, konst med mer. Det har varit mycket folk och liv! 
 
I fredags träffade jag mina kompisar från skolan i stan. Vi åt på Mc Donalds (jag älskar McDonalds i andra länder!). Vi satt i en park med en stor fontän och åt och prata. Alla är så fina och snälla och förklara för mig när jag inte fattar. Efter vi ätit gick vi in till centrum och kollade lite på musiken och satt och prata. Jag längtar tills jag kan prata och förstå mer! 
 
I lördags var jag på marknaden med min mamma. Massa människor, mat och lukter. Älskar verkligen marknader. 
 
  
 
Så underbart. Har i Angers är det mycket marknader, varje onsdag och lördag är det en stor marknad på Place La Fayette.
På förmiddag hade jag rodd.
 
Det var kul och vi tränade lite mer teknik då. Tror jag är ganska bra, hehe. Men hatar att vara nybörjare på nått, känner mig så liten och handikappad... Senare så träffade jag Octavie och hennes kompisar i stan. Efter mycket disskutioner bestemde vi att äta på Mc Donalds, men jag köpte pasta istället. Jag är så sjukt glad att jag har Octavie och hennes kompisar! Dom är så snälla och jag har verkligen kul med dom! Vi prata massa och skratta, känner mig verkligen hemma med dom. Efter sov vi hos Alice, Octavies kompis. Hennes familj är verkligen så fin! 
 
Idag så sprang jag på morgonen. Skönt att lyssna på musik och springa av sig alla tankar och känslor. Så vackert var det med! Dimman låg över floden och solen var påväg upp. Som att springa i paradiset Efter så träffade jag Ebba i stan. Så skönt att prata svenska! Vi gick runt och försökte lära känna stan, drack is te och prata om våra liv i Frankrike. Så glad att jag har Ebba! 
 
Octavie pratar med sin familj i USA nu (hon var där som utbytesstudent förra året). Blir så glad när jag hör henne och ser verkligen ifram emot detta året så mycket! Alla fina människor, vackra språket, skolan, kulturen, miljön. Allt!
 
 
-

Kommentarer
Postat av: Pappa Martin

Fasen, jag börjar lipa när jag läser detta... det låter så otroligt bra allting och blir så stolt över hur du tar till dig alla intryck.

Skönt dock att du bestämde dig för pastan den andra dan... Två McD i rad hade varit för dåååligt!!!

Svar: vet, måste ju tänka på min tränings profil nu!!
delacarte.blogg.se

2012-09-10 @ 15:57:30
Postat av: Finn

Ser riktigt nice ut!

Mvh
Finn

2012-09-10 @ 16:12:21
Postat av: julismuris

Vilka bilder och ord! Du får mig att vilja komma dit och uppleva allt,
puss mamma

Svar: ni få ju komma och hälsa på! i maj... hehe
delacarte.blogg.se

2012-09-11 @ 15:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0