Nantes

I söndags var jag som sagt i Nantes med YFU. Så underbart att träffa dom andra utbytersstudentern (som bor i samma område som mig). Verkligen fina och pratglada mäniskor. Var skön att prata (på engelska!!) med människor i samma situation som mig. Alla var glada och vädret var underbart. Vi fick fylla i papper om hur vi trivdet och sen pratade vi i små grupper. Jag var med min favorit volentär Laetitaia. Hon är lika gammal som mig och var i Indien förra året. När hon sa att hon var lika gammal som mig blev jag så chocka. Hon käns så mycket äldre! Så när jag tänker på mitt komande år så tänker jag lite på henne. Jag kommer bli som hon efter detta året, vuxen och stark!
 
Det kändes skönt att prata med människor som förstår. Vi hjälpe varandra med problem och brättade om alla roliga saker. Sen åt vi en massa. Fransk lunch och en efterrättsbuffe från alla länder. Så underbart gott! Skrattade så mycket, pratade massa och skrattade lite till. Alla är verkligen annorlunda men ändå har vi detta år gemensamt. Fint med olika människor från olika länder med olika bakgrunder som ändå kan ha nått sådant stort och viktigt gemensamt. Mycket snack om skillnader och att ens hemland självklart är det bästa. Lite sorgligt att lämna alla sen på eftermiddagen. Längtar redan till december då nästa träff är. Har tyvärr inga biler. Kanske kommer lite senare! 
 
Idag prata jag med min familj i Sverige. Det var en speciell dag. För 17 dagar sedan så försvann en person jag älskar ur mitt liv. Idag var hennes begravning. Det har varit omöjlig jobbigt att vara här. Men samtidigt skönt. Ingen här vet om det, utom min familj, så ingen har agerat annorlunda. Alla har varit glad och behandlat mig som vanligt. Vilket har fått mig att gå upp på morgonen, ta mig igenom skoladagen och le. Men idag var begravningen och jag önskar verkligen att jag kunde vara där, där för att bli tröstad och där för att trösta andra. Dela min sorg med andra. Här måste jag vara stark och ensam. Men jag vet att vad som hände var det bästa, jag vet att allt kommer bli bra och jag vet att detta är en dela av livet. Livet är som en bergochdalbana. Den har sina och och nergångar. 
 
-

Kommentarer
Postat av: .

puss

2012-09-17 @ 20:20:41
Postat av: Anonym

Du är bäst! Love u most! Ville på ha dig här idag, det ville alla! Finaste från Mexico och USA hälsar med kärlek till dig, och alla från hemma ! Puss och kärlek.

2012-09-17 @ 22:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0