Mort

Ska snabbs berätta om idag och igår. Igår var jag i skolan som vanligt till halv sex. Det var trevligt, en bra dag... Efter så åkte jag till roddklubben. Jag skulle göra mitt test d'ergo. Det är ett test som alla på klubben gör för att kolla vart dom ligger fysiskt. Det innebär att man på så bra tid som möjligt ska ro en viss längd på en roddmaskin, för mig och dom i min ålder 2 km. Innan jag börja förklara min tränare för mig hur jag skulle göra, tänka ect. Jag skulle försöka hålla 2,15 min/500m. Alltså 9 minuter allt som allt. Denna tid var det dom i min ålder i snitt hade, alltså folk som har rott betydligt mycket mer än 6 gånger (närmare 6 år). Men min nervositet la sig lite efter att jag fått allt förklarat för mig. Jag gjorde det hur som helst. På 09:32. Jag trodde jag skulle spy efter. Allt snurra runt mig. Som när man är påverkad och det känns som ens hjärna är i en torktumlare. Jag kunde inte stå stilla. Men det gick över. Jag gjorde bra, min tränare och Octavie var nöjda, och jag med. Det kändes skönt. I december är det ett till, för att se om man har utvecklas. Då fan ska jag vara så sjukt mycket bättre.

Idag, idag, idag. Jag gick upp 06:30, åt frukost och blev lämnad vid skolan. Filosofi prov. 08:15. I fyra timmar. Helt sjukt. När det väl börja och alla satt vid sina platser och skrev, läste och fatta trodde jag att jag skulle dö. Jag ville bara försvinna. Hade verkligen panik. Jag fatta frågan, men det var så svårt och jobbigt. Jag skrev två och en halv sidor på svenska om hur mycket jag bara ville försvinna härifrån och slippa plågan. Var rädd att spy hela tiden. Men efter tre timmar så hade jag skrivit fyra rader, på franska, om samvetet och människan. Då gick jag. Efter var det sjukt. Jag var snurrig, darrade och kunde inte ens stå upp. Ville skrika och gråta. Men jag klara det. Skatta lite åt mina fyra sidor med mina kompisar, åt en kaka och åkte hem. Kan skriva så mycket mer om hur hemskt det var. Men ni får tänka er själva, ni fattar säker ungefär hur det var, sen 100 gånger värre!

Men efter åkte jag till roddklubben. Rodde med 14-15 åringarna, skratta, hade kul och kände mig lite bättre. Nu har jag nyss bakat kladdkaka med Octavie och alla filosofi panik är borta. Imon så är det min och Octavies välkomst/hemkomst fest. Ska bli kul! Massa människor och mat.

-


Kommentarer
Postat av: sofia

sjukt bra ju!!!

2012-09-27 @ 22:01:35
URL: http://zoner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0