Il pleut

Ja, det regnar har i Frankrike. Har vaknat två nätter av det öronbedövade ljudet mot mitt takfönster. Har dock turen att klara mig från regnet undet mina cykelstunder, skönt. Men förutom blåsten, regnet och kylan (17grader) så är det bra! 
 
Igår var det onsdag, min favoritdag! Jag börjar 18.15 och slutar 11.15. Philo och Eco. Fattar till och med det mesta på ekonomilektionerna. Eller typ, eftersom jag inte är ashigh på sånna saker så fattar jag inte, men det är inte på grund av språkbrist, hehe. På onsdagar är det ingen som äter i skolan, så jag äter hemma eller på stan med Ebba (och shoppar) för att sen ha roddträning. Igår regna det dock så var inte det roligaste. Men det gick ändå. Blir dock ganska kallt när ens kläder är pissvåra och värmen från träningen försvinner.
 
Idag var det torsdga och bild! Läraren är krävande som vanligt här i Frankrike, men det är kul med bild. Jag ska göra ett fotoprojekt, så bli nog bra. Men eftersom bild är ett djupt ämne förväntar sig läraren djuphet med. Han blir därför inte jätte imponerad av mina tre menning långa texter om mina bilder. Menmen. Föresten så blev ekonimi läraren arg på mig idag för att jag inte kunde svara på frågan han ställa mig, så dum är han! Men kändes lite bättre att alla andra i klassen höll med mig.
 
Vi hade styrka på rodden idag. Jag blev helt snurrig och var tvungen att avsluta. Kunde inte fokusera min blick och var helt galet utmattad. Vet inte varför, vi körde max så blev la för mycket. Men är lite ledsen för att jag inte klara det. Men det kommer!
 
Jag fick ett brev av mormor idag med. Börja gråta lite. Sakar er alla i Sverige! Kom därför på att jag ska berätta om den fina presenten jag fick av mamma och pappa och massa andra inför min resa. På hejdå festen som vi hade lördagen innan jag åkte så hade mamma och pappa förberätt en bok som alla skulle skriva en hälsning i till mig. Läste den första dagen jag kom hit till Angers (en månad sen snart ju, sjukt!!). Har aldrig gråtit (och skrattat) så mycket typ. Kändes som mina tårkanaler gav upp och tårana bara föll ut ur ögonen. Var det finaste jag har fått! 
 
 
 
 
Så alla ni som skrev, tack!! 
 
Nu ska jag duscha, läsa quatre filles et un jeans och kolla på månen genom mitt fönter
 
-

Kommentarer
Postat av: julismuris

Åh, finaste! Kramar dig ända härifrån, puss

2012-09-29 @ 14:04:08
Postat av: Farmor och Pappa.

Hej Mila! Farmor och Pappa läser detta tillsammans och det känns skönt när vi märker att du kämpar på. Du ser ju ut att klarar det galant. PussPuss

2012-09-30 @ 14:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0