Bapaume

Det har varit tre intensiva dagar! Vi landa i Paris och åkte till staden Bapaume. Där var alla vi 80 YFU utbytesstudenter som nu ska spenera våra år i Frankrike. Det har varit massa nya människor och massor av spåk som jag inte fattar. Min hjärna känns som den har varit i en torktumlare,aldeles för länge. Men vi har haft kul och jag är så glad att jag var här innan jag kastade mig ut i den riktiga världen. Vi har fått lära oss massa saker som i min Svenska lata värld är ganska absurda. 
 
 
Vi borde i en internatskola. Börjar nästan gråta när jag tänker på att människor spänderar sina nätter där mer än två nätter. Hemskt 
 
Vi fick göra kollages om var vi hade för förväntnigar...  
 
...och farhågor. 


En tjej från Lettland gjorde detta fina kollages. Jag tror alla utbytesstudenter är lite rädda för detta. Att hamla i a bubble of sadness 
 
Andra dagen fick vi en tårta som inte smakade nått. Eller äckligt kanske.
 
Vi skulle välja en bild som förklarade hur vi kände nu. Jag valde denna, tyckte den ganska bra förkladade mina snurrande känslor. 
Även om det har varit tre roliga dar med mycket folk, språk, kulturer och skratt så är jag ändå glad att jag nu har lämnat alla smaklös mat och hårda sängar. Nu börjar allt på riktigt!!
 
-

Kommentarer
Postat av: julismuris

lovely!
allt ser underbart ut, framförallt frukosten...
bra bildval, förstår din känsla, kram och kärlek!

Svar: frukosten är underbar!! haha
delacarte.blogg.se

2012-09-02 @ 15:45:21
Postat av: sofia

åh är så fasansfullt glad att du har det bra. och bättre ska det bli!

2012-09-02 @ 17:04:48
Postat av: Joey

Varför är det köttbullar på tårtan?

Svar: är nån äcklig franska sak som skulle vara god, men köttbullar var det inte
delacarte.blogg.se

2012-09-10 @ 16:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0