Aviron

Jag har tränat tre dagar i rad nu ochär så trött så att jag knappt orkar skriva. Till råga på allt så har jag historia läxa. Det är inte så svårt men jag fattar ju inget så jag måste översätta allt... 
 
Men träningen är sjukt bra! Jag är själv förvånad att jag har börjat i rodd, men det är faktist jättekul! Jag rodde för första gången på riktigt igår. Det var inte så svårt och det gick faktist ganska bra. Nu tränar jag med dom som är 14 år eftersom jag är nybörjare. Men dom är snälla och förklarar för mig vad jag ska göra. Det är ganska lätt att komma i otackt (vi är fyra i båten), så man måste konsentrera sig HELA TIDEN. Men jag älskar när det flyter på. Det är en underbar känsla att flyta över vattnet. 
 
Min plan är att träna som en galning nu så att jag kan börja med dom i min ålder, alltså Octavie och hennes kompisar. Min tränare, som är sjukt snäll och jätte rolig, tror att om jag tränar mycket kan jag börja med dom. Så min plan nu är att träna som en galning och kunna börja med dom andra så snart som möjligt. Jag ror på onsdagar och lördagar, springer (med Octavie och dom) på tisdagar och torsdagar. Jag kommer antagligen springa lite med mina föräldrar med. Så blir mycket! Men det är kul, får många nya kompisar och håller mig sysselsatt hela tiden. Dock så blir det jobbigt eftersom jag måste plugga med. Men så snabbt jag börjar fatta mer på lektionerna så kommer det inte bli lika mycket plug eftersom jag slipper översätta alla läxor då... 
 
Det är sjukt varmt här, så blir typ hundra gånger jobbigare att träna. 
 
Just det, vet inte om jag har berättat!
☆ Jag har skola på lördag morgonar, det är prov då. Jippie!!
☆ Jag har börjat i bild, vet inte riktigt vad det är jag har gett mig in på än...
☆ Jag har nu haft min första filosofi lektion någonsin, på franska...
☆ Jag läser matte för dom som typ går trean teknik i Sverige, själv har man ju bara läst ett år lätt matte....
☆ Man får inte ha korta kjolar/ shorts eller uringade tröjor. 
 
Men nu orkar jag inte hålla uppe mina ögon mer. Måste verkligen sova. Ska på stan med mina nya kompisar imon kväll, så måste vara utvilad!!
 
-

Kommentarer
Postat av: Pappa Martin

A men Asså... den här veckan har jag spelat badminton, fotboll (kl 06:30) och gjort situps och chinups nästan varje dag, men i jämförelse till dig är man ju rena hösäcken. FUSK!!!

2012-09-07 @ 08:10:28
Postat av: hedzz

wow du kommer ju komma hem som värsta muskelknutten <3

Svar: hih jag vet!
delacarte.blogg.se

2012-09-07 @ 08:18:36
Postat av: Mona Johansson

Vad roligt att vi kan läsa allt som händer i ditt nya liv. Det känns tryggt att swe att du mår bra. Hoppas att du inte jobbar för mycket i början... men jag förstår att du egentligen inte har något val så här i början. Kramar från Farmor

2012-09-07 @ 12:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0