Angers

Nu har jag varit här en och en halv dag. Det är bra och härligt. Jag fattar inte så mycket, men jag hänger bara med. Min familj är så underbar! Dom ser perfekt franska ut och pratar perfekt fort. Dom är snälla mot mig och förstår att jag inte förstår vad dom säger och att jag är trött hela tiden på grund av ansträngning. Men jag hänger på, nickar och ler. Jag bor i ett lagom stort hus med en stor trädgård och pool. Det är inte så varmt här i Angers, men varmare än Göteborg. Min mamma heter Anne-Françoise och är jättesnäll. Min pappa, Dominique är jätte snäll med, och rolig. Min syster Octavie är ett år yngre än mig. Hon pratar jätte högt, men jag förstår henne. Hon är snäll och eftersom hon var i USA förra året så förstår hon verkligen vad jag går igenom. Idag träffade jag även min bror, Matthieu. Han är 25 och bor inne i Angers. Han är med snäll, men prata inte så mycket med han. Jag har inte träffat Clotilde än, hon bor i en annan stad. Men det lär jag ju göra snart! Jag bor i hennes gammla rum. Det är så fint, med snedtak och två trappsteg ner är garderoben och skrivbord. Är verkligen jäeetmysigt. Alla dörrar i huset är himmelsblåa. Det känns som man går runt i en fantasivärld. Dom sportar mer än någon annan familj jag varit med om men det är ganska kul. Då händer det grejer hela tiden, vilket är skönt. Dom är väldigt sociala med och jag har träffat massa nya människor, ungdomar och vuxna, och kindpussats en massa.  


Baksidan och poolen. 

Mitt rum, eller en del. 

Dom har en jättefin trädgård där dom odlar massa grönsaker som vi äter. GottGott

Lite mer trädgård. Dom har så mycket fina möbler och saker överallt. 
 
Jättegoda hemaodlade tomater. Allt är så franskt. Jag äter ost och baguetter helatiden. Vi äter sent och länge. Idag åt vi kyckling till lunch. Det gick. Men som tur är äter vi mycket grönsaker. Idag, på söndagar äter vi middag framför tv:n. Allt är på franska, men fattar ett och annat ord. 
 
-

Kommentarer
Postat av: sofia

åååhh. bästa jag har sett och läst! så fint dem har det. alltså jag kommenterar ju överdrivet mycket men får kristna sektvibbar när du skriver om pappa och mamma, bror och syster. haha puss

Svar: haha min familj är så bra! haha du är sjuk!
delacarte.blogg.se

2012-09-02 @ 22:48:38
Postat av: julismuris

Åh vad fint allt ser ut! Du verkar ha det så bra det bara går... vi här hemma är avis! Puss kram kärlek

2012-09-03 @ 19:38:49
Postat av: Martin

Ser ju lyxigt ut... UNDERBART!
Hälsningar din ENDA Pappa!
:-)

2012-09-03 @ 22:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0