Un mois

C'est fou comme le temps passe vite. Je suis déjà allé pendant un mois! Pardon, j'ai oublié, écrire en suédois. Mais je parle francais tout les temps donc c'est difficile pour changer en suédois. Alltså, tiden går fort och jag har redan varit här i en månad (räknar tiden från och med at tjag kom hit hem till Angers för er som inte fattar). Det käns hemma och börjar nästan kännas normalt. Jag slår inte längre i huvudet i taket när det är mörkt, jag vet vilken kaka som är bäst på stället brevid skolan, jag kan tömma diskmaskinen och veta vart allt ska vara och jag har lärt mig vilka lärare som är snälla (alltså som inte ser om man inte skriver hela tiden). Hoppas ni alla där hemma firar mitt en månadsdag med att äta nachochips och gråta efter mig. Själv har jag det bäst här (i värmen). Skolan flyter på, jag triv verkligen hemma och mina kompisar är underbara. Med franskan går det med bra, jag fattar när jag vill fatta om man säger så. 
 
För att fira denna dag lägger jag upp dessa fina bilder på mig under månaden, var så god!
 

Jag och Ebba första dagen i Bapume, taggade och redo
YFU
Kul med finnar första dagarna i skolan Glad efter att varit i stan med Ebba, prata svenska!
Lagom glad efter första riktiga skoldagen, 08.15 till 17.25
Måste skryta lite om mina enorma muskler, som kommer vara så mycket större efter detta året.
Rodd har sina för och nackdelar, som fula brännor tex...Datorn, vad skulle jag gjort utan dig?!
Sportskada. Trodde jag skulle dö av blodförgiftning ett tag!
Skolan är inte alltid så tråkigt, gladglad
Mitt efterlängtade paket från Sverige har kommit! (med böcker, kläder, tidningar, kakor, godis o.s.v). Nästan som julafton, kallt och presenter.
Kan ju passa på att skryta lite om min snygga pappa som är med i Café och sånt.
Ja, fick tillbaka mitt filosofi prov idag. Fick inget betyg, inte så mycket att betygsätt lixom. Men min lärare vad glad att jag fattat frågan iallafall.
Trött efter en lång springrunda med familjen! Lever med konstant träningsverk här.
 
Nu ska jag förbreda inför imon, läsa lite av historia anteckningarna och packa min gympaväska. Sen ska jag sova, är så trött hela tiden, även om jag går och lägger mig kl 22.00 och sover hela natten lång. Men antagligen är det av antsträngning. Så godnatt! 
 
-

Kommentarer
Postat av: Mona Johansson

Så roligt att du har acklimatiserat dig så snabbt.
Trevlig familj, härliga klasskamrater. Tack för alla dina fina bilder.
Franskan accelerar Tres bonne!

2012-10-02 @ 14:16:47
Postat av: Ton Père.

ÅÅÅÅååååhhh nu fick du mig att gråta igen och längta efter dig så in i skogen. Märta är hos kompis, mamma boxas och Teodor tränar som vanligt och du hundratals mil hemifrån. Helt ensam är jag, men lycklig för din skull.

Svar: Tror inte direkt jag skulle vara hemma om jag var i sverige. du kan ju låsas att jag är nån annan stans som vanligt ;) puuuss
delacarte.blogg.se

2012-10-02 @ 18:34:37
Postat av: julismuris

Jag längtar efter dig!

2012-10-02 @ 21:40:27
Postat av: Teocool

EMILA jag har två frågor:
1: är Ebba svensk?
2: du har väl inte glömt att jag fyller år imon? Haha
Saknar dig älskade syster. Hälsa din familj!<3

Svar: teoöööja det är hon ditt eb barn,
älskar dig pusspuss
delacarte.blogg.se

2012-10-04 @ 14:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0