Temps

Livet flyter på här. Jag har svårt att hitta tid att skriva. Det är så mycket med skolan, träningen och familjen. Det är fortfarande ganska varmt här även om det nu är oktober, inte under 15 grader på dagarna. Men självklart fryser jag som en jävla idiot när jag cyklar till skolan på morgonarna eller står i lunchkön (fast jag tror dock bara att det är där i lunchkön som det är kallt, det är helt sjukt). 
 
Hemma är det bra. Det känns som jag bara skriver att allt är bra hela tiden, men det är faktist bra här, bättre än vad jag trode att det skulle vara såhär efter en liten månad. Jag hänger med bra på middagssamtalen och pratar lite jag med. Vi gör ganska mycket i familjen. Idag ska jag till exempel åka till Nantes med mina föräldrar efter skolan och se på en konser för nått bra välgörande, på söndag ska jag med min mamma och promenera i en annan by här i närheter, osv. Octavie börja skratta för att föräldrarna planerar så långt i förväg (dom satt och prata om vad som ska hände om typ tre veckor). Men jag tycker det vanligtvis är ganska kul. Fast är ganska skönt att bara vara hemma med ibland, läsa, plocka grönsaker, bada i poolen, hälsa på morföräldrar, plugga. Men det finns tid till det med ibland! 
 
 
 
I skolan är det inte lika tipp topp. Eller jo, jag gillar verkligen att vara i skolan och får vara med mina kompisar. I Frankrike som ni vet så är skolan ganska rejält mycket strängare än i Sverige (och många andra länder med). Du förväntas att sitta tyst, lyssna på läraren och anteckna. Dock är ungdomar ganska lika i alla länder och vara tyst är inte jättekul. Jaag anteknar så mycket det går, men är inte så lätt, hinner inte riktigt skriva allt och blir helt snurrig av allt skrivande. Ganska mycket lättare att prata med ens bordsgranne. Det hjälper inte när läraren ber elev efter elev byta plats för att dom pratar. Jag trode jag skulle dö på den senaste filisofilektionen. Min filosofilärare babla på som vanlig, men helt plötsligt kunde hon avbryta sig och be nån byta plats. Stor klass som vi är så finns det inte så mycket lediga platser, det sluta med att vi fyra som fick byta plats (ja, jag) hoppade runt i en ring. Det gjorde inte direkt saken bättre eftersom alla fick grova skrattattacker. 
 
Jag hade bild igår, jag gillar det men vi gör verkligen ingenting på lektionerna. Jag som ska göra ett fotoprojekt under året kan inte göra så mycket inne i salen och det är dessama för många. Så vi sitter mest och pratar. Läraren som hällre hade sätt oss göra nått djupt och svårt arbete är inte jättenöjd. Tror han säger flera gåner per lektion till var och en av oss 10 att vara tysta och jobba. Med vad? 
 
 
Igår var jag föresten inte på roddklubben (skulle ha styreträning). Jag hade nämligen en geografiläxa till idag. Tänkte vara duktig och göra den. Vilket jag även gjorde tills jag fick panik när jag inte fattade nått. Så har nu svarat på två av det fyra frågorna om Usa respektive Irans sätt att se värl . den påMina geografi/historia lärare som redan tycker jag är för dålig för att få gå i min klass kommer säker bli jättenöjd! Men jag ansträngde mig iallafall, det tyckte jag var lite bra, även om han inte kommer fatta det (han tror att jag bara låsas att jag inte fattar kursen). Önska mig lycka till! 
 
-

Kommentarer
Postat av: Teocool

Det verkar som du bor i ett paradis, med en mamma som promenerar glatt med den adopterade ungen, badar i poolen och allt!! Själv har min födelsedag inte varit så dum heller, jag fick två mega stora chokladbollar av tjejerna på hemkunskapen, och nu ska jag gå och se "Ted" med Jacob sen ska vi käka nånstans! Men jag blir väldigt väldigt lycklig när jag hör hur bra du har de! Älskar diiiiiig!!!!

Svar: ted verklar ju vara den sämsta filmen NÅGONSIN!! men pussa grisen från mig. hoppas du har fått massa andra fin paket. puss på dig din lilla skitunge, älskar dig
delacarte.blogg.se

2012-10-05 @ 14:37:10
Postat av: Johan Löfqvist

Hej Emilia,
Så roligt att få läsa om hur du har det. Du skriver ju superbra!
Måste säga att jag är otroligt imponerad över hur duktig du är.
Saknade dig hemma hos Sandklefs på Klostergången i lördags.
Kommer se fram emot att läsa om ditt spännande liv framöver i din fina blogg.
Stor kram och många hälsningar från Johan!

Svar: TackarTackar! Hälsa alla hemma från mig, även den lilla hundsaken
Kram Kram
delacarte.blogg.se

2012-10-08 @ 12:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0