Bon et Mauvais

Det är redan lördag och ännu en helg. Här hänt mycket i veckan. Vill inte ta för mycke av eran tid, så gör skriver därför en liten snabb resume.
 
 
Tisdag:
Ingen gympa (vilket inte var jättekul dock). Men istället gick jag, Paul-Marie och Quentin och köpte macarones på bästa pâtisserie i stan. Sen gick vi till fnac, kolla tvspel och filmer och sen till gallerie lafayette och kolla på dyra kläder för att slutligen däcka lite i skolacafet. En fin stund.
Hemma såg jag dessutom en bra film om andra världskriget, var nära på att börja gråta i slutet när ena tjejen tog sitt liv. Fatta såpas mycket att jag nästan glömde av att den var på franska.
 
Onsdag:
Behöver jag säga så mycket mer, det var onsdag. Plus att jag köpte lurar till min babe iPhone:en äntligen!!
Nöjd med att jag rodde 5000m på roddmaskinen på 30 min.
Hemma spelade jag Alfapete med min mamma, vilket var kul, lärde mig massa nya franska ord.
Torsdag:
Var skönt med bild och sitta och skratta om hur dålig läraren var. 
 
Fredag:
Vi hade klassfoto, tjejerna var killar och killarna tjejer. Var faktist riktigt kul (även om jag hatar teman). Dock faila det totalt när killen som har nått viktigt jobb i skolan sa att det var klassfoto och inte nån maskerad. Så några fick gå och byta om och missade halft fotot, men kul, haha. 
Åt lunch i solen med Jean-Baptiste, vilket var typ veckans höjdpunkt. 
 
Lördag:
Köpte biljet till konserten som ska vara nästa lördag. Så festpep!!
Jag åkte med Eloise i min klass idag efter provet. Vi åt lunch, kolla på Vampire Diaries, baka brownies och hade allmänns mysigt tjejsnack. Så skönt! 
 
 
Tisdag:
Det regna och fick tvinga migsjälv att gå till skolan, varför har inte skolk uppfinnits i Frankrike med? 
Hela dan snurra och jag börja nästan gråta för jag var tvungen att lämna min dator för at plugga, så trött.
 
Onsdag:
Var tråkig på vattnet, fatta typ inget och var inte så pep.
 
Torsdag:
Herregud jag vill stycka min historialärare och skicka honom till Ryssland. Han sa bokstavlig talat att jag kunde slänga mitt arbete i papperskorgen när han gav det tillbaka till mig. Säger inför hela klassen att jag är sämst i världen typ, tror inte han har fattat att jag inte pratar franska som alla andra i klassen. Han förstör verkligen min dag! Skulle gjort var som hälst för att bli av med honom!!! Ååå blir arg bara jag tänker på han, får panik! 
 
Fredag:
Jag var i skolan tidigare än vanligt för klassfotot, segt. Plus att det var historia. Var så sjukt trött, somnade på ekonomilektionen. Puls att jag plugga hela kvällen
 
Lördag:

Jag satt tre och en halv timmar. 210 min, 12 600 sekunder, och gjorde inget. Kolla på ett tomt papper där jag egentligen skulle skriva mitt historia prov på. Jag fattade fan ingeting! Dessutom var det skitkallt i klassrummet, jag hade smutsigt hår och en jävla vagel i ögat (som nu typ är borta). När vi äntligen fick gå trode jag att jag skulle syp. Darra och kunde inte stå stilla och kunde knappt tänka. Varför fan utsätter jag mig för detta?!?!?! Mår illa bara av att tänka på det. Hatar helvetet!
 
 
Föresten så går det bra med franskan! Även om jag pratar engelska ibland med mina kompisar så pratar jag mycket franska. Kan faktist prata på riktigt nu. Funkar lixom.
 
-
 

Kommentarer
Postat av: kl

historieläraren är sämst, du är bäst

2012-10-14 @ 15:43:46
Postat av: Mona Johansson

Håll ut Emilia.

2012-10-19 @ 11:09:37
Postat av: Padre

Fan, ge mig historielärarens adress så skickar vi dit Stef och hans homies. Älskar dig Mila!

2012-10-20 @ 00:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0