Vendée Globe

I torsdags var jag, min familj och Alice och kolla på Vandée Globe i Les Sables d'Olonne. Vandée Globe är, för att citera Wikipedia, "en  extrem jordenruntkappsegling som har arrangerats sedan 1989. Starten brukar hållas i november. Reglerna är i stort sett följande: segla ensam, non-stop, runt jorden, utan någon som helst assistans (ingen fysisk hjälp, och inga föremål såsom reservdelar. Man får ta emot allmänna väderrapporter men inte specifika råd om hur de ska tolkas). Segelbåtarna är mellan 50 och 60 fot långa." Öö ja, ni fattar ju själva vilken galenskap det är. Men vi åkte dit för att kolla på båtarna, som nu ligger i hamn nu.
 
Tyvärr var alla saker som hade med Vandée Globe (typ alla sovenirbutiker och sånnt jippo) stängt, fatta inte riktigt varför. Men vi tog en promenda. Les Sables d'Olonne är en ganska ful stad, men jag tycker den är ful på ett fint sett, eller jag gillar tyckte inte det var så ful. Efter promendane så åt vi på en resturang. Vi åt alla musslor. Så sjuuuuukt gott, mums! 
 
 
Vi besökte en liten marknad också.
 
Moln är det finaste jag vet
 
Octavie, Nan, Dom
 
 
Dom
 
 
 
 
Nu har mamma och pappa skickat min Fjällräven och underställ och idag ska jag köpa vantar och kolla efter skor, så snart är jag reda för vintern! Saknar min fjällräven
 
-
 

Kommentarer
Postat av: Padre

Mmmm Moule!!!

2012-11-06 @ 22:19:59
Postat av: Julismuris

Åh vad underbart fint allt ser ut!!!! ❤❤❤

2012-11-10 @ 08:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0