Pardon

Alltså förlåt för mitt förra inlägg, förlåt alla 97:or (och 98:or). Det är bra med min nya klass. Visst man märker den 3-4 års stora olderskilnaden, men det är så mycket lättare. Visst, matten är fortfaranda skitsvår, men jag kan verkligen börja jobba nu. och jag ser fram emot det! Jag ser faktist seriöst fram imot att fatta och kunna göra bättre ifrån mig. Plus att min finsate franska kille har lovat att hjälpa mig, så det blir säkert bra.
 
Min klass är dessutom ganska kickass på engelska! Jag är sjukt imponerad, kan nästan säga att dom är bättre än vissa i min gammal klass... Plus att engelska läraren är sjukt rolig, jag kunde inte sluta skratta. Han säger jättekonstiga saker hela tiden, och han tror att jag är från USA (även om jag sa minst två gånger att jag kommer från Sverige) så han frågar mig hela tiden efter ord som man använder i USA.
 
Så efter denna snurriga men ändå ganska bra veckan måste jag ändå säga att det är ganska bra. Fast mina långa skoladagar spenerras dock mest i skolans CDI (bibliotek) helt ensam och det är inte så himla roligt. Men som jag kanske har sett så ska jag ju göra ett franska prov nån gång nästa år, vilket är sjukt svårt, så jag förbereder för det.
 
Föresten, idag efter min engelska lektion med min terminal klass så prata jag med min engelska lärare. Hon har nämligen skaffat sig en vana och nämna minst tre gånger per lektion att Emilia har ett problem med sin stavning. Jag sa till henne att det verkligen inte var kul, för jag har faktist lite komplex över det. Hon sa förlåt och sa att hon verkligen inte velat såra mig och lova att sluta, om jag lovar att sluta prata med mina vänner under lektionerna (vilket jag verkligen inte ens gör, inte på engelska faktist!). Dessutom får jag kanske inte åka till Paris med min klass i januari, som min lärare sa att jag skulle få även om jag hade slutat historian (som vi ska dit med). Men jag ska gör allt för att få åka, gå och gråta hos rekton, göra en namninsamling, allt. Plus att dom jag pratat med i min klass har lovat att det kommer bli bra och att jag antagligen kommer få åka. Marine och Gaby lovade att skriva under minst fyra gånger på namninsamlingen. 
 
Men trevling helg alla ni som läser. Och tack därsutom för att ni läser. Jag vet att jag inte skriver så ofta. Men ärligt så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om. Inget är liksom så spännande för mig så vet inte vad som är värt att skriva om. Vad tycker ni? Vad vill ni veta?
 

Kommentarer
Postat av: Mona Johansson

Skönt att det har löst sig med byte av klass.
Du är en kämpe och överlevare.
Tres bien, tu as la courage!

2012-11-24 @ 16:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0