Je ne sais pas

Dagen började jättebra. Såg Glee(!!!!). Åkte till skolan vid halv tio. Var i skolan som vanlig, prata med kompisar, fick tillbaka mitt historia arbete, som fakist inte var så dåligt att min lärare tycker jag skulle slänga det i papperskorgen. Dagen var bra, som dom andra dagarna denna veckan. Det har verkligen varit en jättebra vecka på alla vis. Vet att jag säger det hela tiden, och vet att jag säger det några gånger bara för att det är enklast. Men nu menar jag det verkligen, det har verkligen varit en bra vecka, hemma, i skolan, rodden, med mina vänner, allt. Men så idag efter skolan prata jag med killen som jobba på exprisionen, för jag ska ta några kurser med seconde, trodde jag. Men nehe, jag har i princip bytt klass. Seconde är första årskursen och eftersom man börjar lycée ett år innan här så är dom alltså 97or. Inget illa mot er 97or (kära broder) men jag är förfan snart 18!! Jag känner mig så lurad. Jag som har pratat med mina lärare, duktigt och sagt vous som man gör har i Frankrike och verkligen varit glad att jag ska ta NÅGRA kurser som är lättare. Men fyfan, det är som när man gömmer grönsakerna i potatismoset eller nått för att få barnen att äta grönsaker. FYFAN!! Jag grät när jag cykla hem, för det är kallt, för jag är mörkrädd, och för att jag inte vill byta klass! Jag trivs så bra i min klass och jag har verkligen förklarat det för mina lärare, att jag är här för franskan, vänner etc. Inte skolan, och mina lärare har till och med sagt att dom fattar och att dom håller med att jag har kommit in bra i klassen. Fyfuckinfan jävla katolik helveteskola. Nej förlåt, jag gillar min skola, men känner mig lurad, fan.
 
Angers på morgonen
 
Det har börjat julpyntas här nu. 
 
Min skola
 
 
Mitt nya schema, det är sjukt vimsitg. Men hur som helst kommer jag bara ha 4 timmar i veckan med min klass, en sportlektion och två engelska. Plus bild såklart... Kommer ha massa timmar jag ska jobba själv i biblioteket (CDI), kommer börja med latin, ska ta kurs i kemi (vetefan hur det ska gå till), kommer börja franska (det är typ det ända bra), kommer ta matte som är lättare och dom förväntar sig att jag ska fatta, vilket jag inte komemr göra, för jag är verkligen värdelös. Herregud i himmelen, vad ska det bli av mig!!
 
Hur som, idag när jag kom hem ville jag verkligen prata med min familj och få lite medlidande och kärlek. Men ingen var hemma så jag deppa själv, lyssna på Bon Iver, åt dyr choklad, snyfta lite och drack te. Livet är inte lätt nu. 
 
-

Kommentarer
Postat av: Johan Löfqvist

Jag käkar Digestives med Nutella och lyssnar på Bon Iver. Du är Inte värdelös. Du är helt fantastiskt duktig. Helt jävla grym. Snygga bilder du har i din fina blogg. Go girl!

2012-11-22 @ 19:55:33
Postat av: Mona Johansson

Hoppas att allt löser sig, oavsett vad som sker.
Vare sig du blir kvar i din klass eller inte.
De vännerna har du ju kvar. Men vi hoppas på det som är bäst för dig. Kramar från grandmere paternelle

2012-11-23 @ 11:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0