Deux mois

Oj vad tiden bara rullar förbi, herre min skapare i himmelen. Under dessa två månader har jag hunnit bli katolik och tror nu att homosexuell är nåt man väljer att vara. SKOJA! Herregud vad franska människor kan vara dumma ibland, men vi ska inte gå in på hur dom katoliker ser på homosexualitet. 
 
Iallafall, jag har varit här två månader nu. Livet flyter på och allt går reativt bra. Allt som är sjukt annorlunda börjar bli ganska normalt nu, det känns bra. Inte lika trött längre och pratar mer. Men tror att detta land gör mig väldigt lugn, vilket är bra.
 
Voila, min månadsgåva till er!!
 
Jag har två telefoner nu eftersom min iPhone fortfarande är låst. Eftersom man är så populär får ma nett sms precis när man tar bilden!
 
Jag har kommit fram till att jag inte är så smart och har nu insett att jag inte kommer klara skolan
 
Såhär mycket skriver jag i snitt varje läxa och prov
 
Sjukt ledsen att vara hemma en fredag kväll och plugga till morgondagens historia prov!!
 
Gråter lite för True Blood har spårat
 
Tänk så var man smart som en uggla....
 
 
Fuck skolan, jag ger upp för femtioelfte gången
S
 
Sååå trött
 
Glad tjej under lov!!
 
Som sagt är det lov nu. Jag tänkte vinter shoppa lite dagarna jag är hemma, för vintern är verkligen här nu! Anar att det är kallt och regnigt i Göteborg med? Men jag gillar vintern, jag gillar att ha massa varma gosiga kläder, dricka te och se en film, promenera i den friska luften och värma sig med kaffe på mysiga fik med människor man gillar. Tråkigt dock att hösten här är som i Göteborg, regnig. Alla fina löv på marken är hala och äckliga. Annars är inget som i Sverige här. Även om det inte ens är långt så är allt verkligen annorlunda. Det är svårt att verkligen förklara, men man lever helt enkelt ett annat liv här. Den största skillnaden (förutom skolan, men nu är det ju lov så ska inte tänka på sånna hemska saker) är nog familjelivet. Familjen är verkligen allt här i Frankrike. Du spenderar mycket tid med din familj och det är viktigt, och det är bara så det är. Inte som i Sverige där det kan gå dagar utan att jag är hemma, bara för att jag inte orkar åka hem typ. Men jag gillar min familj här och det är mysigt att spendera tid med dom. Men när jag träffar min kompisar eller ska på fest så kräft det lite mer planeringe än var det gör för mig i Sverige, och det är lite jobbigt, speciellt eftersom jag inte pratar franska korekto. Och kanske också för att jag inte är bäst på att planera och tänka så smart. Men det kommer väll, och min familj är inte överdrivna familjeavgudare, så jag spenderar mycket tid med mina kompisar dom med. Ska ju till Normandie med tjejerna i skolan nästa vecka tillexempel! 
 
Men nu ska jag ta mitt lov seriöst och slappa och kolla på Pluras kök!
 
-

Kommentarer
Postat av: Julismuris

Du är ju den smartaste och modigaste jag vet, f*ck skolan!

2012-11-01 @ 21:56:58
Postat av: sofia

åhhh gosefinis. allt är fortfarande så du Happymilia! kramiz

2012-11-01 @ 22:42:48
Postat av: k

<<33<3<<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<33<<33<<3<3<3<3<3<33<<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<33<<33<<3<3<3<3<3<33<

2012-11-08 @ 00:34:17
Postat av: Johan Löfqvist

Pluras kök? Till det behöver du; smööör!

2012-11-22 @ 19:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0