Une nouvelle dent

Den senaste tiden varit bra. Skolan var som vanligt. Får lite flipp på min klass bara. Inte jättelätt med den 3-4 års stora åldesskillnaden. Det funkar, ibland. Men ibland, herregud. Det är som att vara på ett dagis, till och med jag som inte fattar nått vad man ska göra jobbar bättre än dom! Men nu har vi fått bestämda platser (i gymnasiet....) och jag sitter brevid en tjej i min klass som är jättesnäll, så det är ju bra. 
 
I fredags slutade jag två timmar tidigar än vanligt för min historialärare var sjukt. Den första timmen spendera jag med kidsen från min klass. Dom kan inte ens gå rakt på en gata... Men antar att det var bättre än att vara själv. När Quentin äntligen hade slutat gick vi på en liten julklapps runda och sen köpte vi glass. Lyckligaste stunden att äntligen få äta Ben and Jerrys. Har inte ätit det sen sista dagen hemma med Johanna. Saknat det sååååå! Efter en timme till gick vi tillbaka till skolan och hämta Jeanne. Jag gömde glassen i fickan på min fjällräven och kom undan utan att bli uptäckt. Sen gick vi och köpte typ till min och Mauds klänning vi ska ha nästa hel på maskeraden. Så pep. Efter tygköpet gick jag och Jeanne hem till henne snabbt och sen var det klassmiddag. Vi åt på en resturang vid tågstationen, där uppenbarligen alla klasser äter. Men det var kul och skratta mycket. Skönt också att vara med min saknade klass. Får nackspärr av att prata med alla i Seconde, sjukt jobbigt. 
 
Annars händer der inte så mycket här. Chilar med familjen. Var lite på stan med mina kompisar från skolan i lördags efter rodden. Sen var jag och Octavie hos Alice och åt, prata och såg på Miss France. Haha så löjligt. Typ inte ens kul eftersom dom gör samma saker i 5 timmar, går lite fram och tillbaka. 
 
 
Julmarknaden i Angers
 
 
A just det, jag har fått en ny tand. Den gör ont och jag tycker inte om den alls. Men känns ganka bra att man får sina visdomständer lagom till sin myndighetsdag. Så imon ska jag till tandläken och kolla så allt är bra. För det gör ont i tanden, och i huvudet!
 
Apråpå visdom, jag skulle behöva lite. Folk i min skola har börjat fatta att jag inte är så smart som jag ser ut... Är ju inte bättre efter den lilla incidenten med jultomten.. Att jag inte fattar lektionerna är ju ganska normalt, men jag kan ärligt säga att stor anlednign till att jag inte fattar inte beror på språkbrist, utan kunskapsbrist. Tillläg då att min klass är två år yngre än mig, alltså borde kunskapsnivån med vara det. Idag på min två års lättare mattelektion så blev jag lite grovt avslöjad. Vi jobbade en och en, och som vanligt fatta jag noll. Så min lärare gav mig en lättare uppgift. Men, tro det eller ej, Emilia fattar återigen noll. Så fick ett nytt papper med uppgifter. Jag fattar att det ska vara lätt, men det var ju inte så lätt... Fan. 
 
Så jag ber nu till tomten att han ska ge mig lite klohet i julklapp. Och att tandläkaren är snäll imon! 
 
-

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahha 3m1l14 i luuuv uu

2012-12-10 @ 19:47:25
Postat av: Anonym

/HEddaaa!!!!!!!!!

2012-12-10 @ 19:47:52
Postat av: Mona Johansson

Lyckliga du som fär åka till Paris.
Det kan du behöva, komma ifrån skolan några dagar,eftersom du tycker det är lite jobbigt.
Kramar från farmor

2012-12-11 @ 12:03:01
Postat av: julismuris

Du, du vet att du är smartast av alla. Om ngn får dig att kkänna ngt annat så är det dom som gör fel och inte fattar hur du tänker och att det finns många sätt att vara och lära sig.Duu är bäst i världen och den smartaste och mest påhittiga jag vet!
Lycka till hos plågis :/

2012-12-12 @ 12:05:44
Postat av: Ton Papa

Jag tror du behöver äta en sådan där stor garnerad pepparkaka, som är på bilden. Då blir man ÄNNU klokare och snällare. Luv!!!

2012-12-17 @ 10:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0