L'hiver

Under tiden jag har varit här så har jag självklart lagt upp massa bilder på Instagram, så slog det er att ni kanske inte har sett dom. Så därför lägger jag nu ut ett stort utbud av dom här. Kolla och njut! 
 
 
1. Tåget påväg till Angers, var nervös, förväntansfull, rädd. Käns dock som ett år sen!
2. Redo för träning!
 
3. Här bor jag nu.
4. Mig en av det många sommardagarna jag han vara här.
 
4.Skolan
5. En av mina sportskador. Kanske inte ser så hemskt ut, men jag trode jag skulle dö av blodbrist, och jag har fortfarande ett ärr.
 
6. Efterrätt från alla länder 
7. Emilia
 
8. Nachos!! Det godaste jag vet i världen 
9. Emilia samma dag som vi hade festen här
 
10. Mitt nya hem, eller typ. Spenderar mer eller mindre 30 timmar i veckan här
11. Älskar mitt takfönster

12. Mitt första paket som kom från Sverige. Så underbart!
13. Franska med randig tröja.
 
14. Den 30 september...
15. Inte nog med att jag är 30 timmar i skolan, måste plugga lite till! 
 
16. Markanaden på Place Lafayette
17. Redo för skolan
 
18. Ett dött djur utanför mitt hem
19. Lite mellanmål
 
20. Tjejchill hemma hos Eloise
21. Det vackraste jag vet
 
22. Marine, Gaby och jag i skolan 
23. Millau 
 
24. Franska frukost
25. Och fransk lunch
 
26. Glitter
27. Förberäd för en vecka i Normandie!
 
28. Där bakom regnet är huset vi bodde i under en vecka. Ett kallt gammalt fint stenhus. 
29. Det sjukt finaste glaset jag någonsin sett!! 
 
30. Dunjackan redo!
31. Crêpe!! 
 
32. Brev påväg hem
33. Redo för kylan  
 
34. Ett annat brutalt dödat djur på gatan.
35. Emilia 
 
36. Även om det är regn rusk och kallt så är hösten någ den finaste årstiden
37. I skolan

38. I skolan, hårt pluggandet
39. Sushi lunch med bästa vänner i skolan!
 
 
Förövringt, vintern är här nu. Denna veckan har varit jobbigt kallt. Jag har svårt att andast typ. Idag och igår var det till och med frost på morgonen. Men nu när min fjällräven är här så känner jag mig ganska trygg. Plus att jag har köpt varma vantar med. Men förutom min skräck för kylan (och mörkret) så är det bra här! DEt är som sagt svårt att skriva vad som händer, för käns som det inte händer så mycket speciellt att skriva om.
 
Men, det är en ny tant som jobbar i CDI i skolan. Hon är hemsk. Förlåt med det är sant. Jag är veldigt ledsen eftersom jag spenderar mellan 1 och 3 timmar där dagligen. Vet inte hur jag ska klara mig.
 
I torsdags så kom jag på en hemsk sak. Eftersom jag går seconde nu så kommer jag jul logiskt nog sluta skolan med dom i sommar. MEN seconde slutar typ tre dagar innan jag åker hem till Sverige medans terminale slutar en månad innen, mer elle mindre. Det är vverkligen hemskt. JAg vägrar stanna i skolan så länge. Jag är ju inte här för att gå i skolan. Så jag ska faktist prata med min rektor, förklara situationen och säga att jag vill sluta när terminal slutar. Detta är mitt år, det är faktist jag som bestämer, så det måste gå!
 
Denna veckan har varit så tröttsam. Det har varit lite saker hemma i Sverige som gjort att jag har gått runt och tänkt på det, och det är tröttsamt och jobbigt. Men nu är det bättre, mycket bättre och jag är glad. Det har faktist varit en förvånads värt bra vecka även om kylan är dödande och det är problem i Sverige. 
 
I onsdags åt jag sushi med Quentin och Solène. Det var jättegott och kul. Fast dyrt. Men så skönt att vara med människor i min ålder och prata i lung och ro om allt mellan himmel och jord. Så skönt nu att jag verkligen kan prata på och skoja som andra. Tänker inte ens på att jag pratar franska nu. Inte i en sånhär situation, och det käns såååå bra!
 
I fredags åt jag lunch ute igen, även om jag borde spara mina pengar till jul! Men eftersom jag och Jean-Baptiste inte går i samma klass nu så ses vi inte så ofta som förut, vilket är typ det tråkigaste med att ha bytt klass. Så även den (betydligt biligare) lunchen var verkligen värt det. Plus att jag fick hjälp med min matte, eller det var ju inte så mycket till hjälp eftersom han inte fatta nått han häller. Precis som jag redan har konstaterat så glömmer man verkligen av allt man lär sig i skolan. 
 
Igår kväll var jag på teater med Nan och Dom. Det var i sjukhuset här i St Gemmes. Det var typ bara 40+ där. Kändes ju bra. Men det var faktist kul. Det är en amatörteatergrupp som håller föreställnigar där nån gång om året. Igår handlade det om mystiska mord som utspelade sig på ett kontor. Det var sjukt roligt, fast jag var lite för trött. Men skådespelarna var jättebra och jag fattade själva handlingen och kunde faktist uppskatta pjäsen. Kändes bra!
 
Långt inlägg idag!
Idag efter rodden ska vi besöka julmarknaden i stan. Älskar jul, marknader och sånt så längtar! 
 
-

Kommentarer
Postat av: Julismuris

stackare som fryser! trösta dig med att här är det tio minus och sjukt kallt...
kramkram

2012-12-02 @ 21:04:41
Postat av: Mona Johansson

Skönt att höra att du är på G igen.
Hoppas att det blir som du önskar med din skolgång.
Igår hade vi en trevlig 1sta advent hos mormor. Alla saknade dig.
Puss och kram.

2012-12-03 @ 15:55:20
Postat av: Anonym

SLUTA åh perfekt liv

2012-12-16 @ 17:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0