Comme d'habitude

Förlåt att jag aldrig skriver. Men jag har typ inget att säga. Mitt liv här är inte så spännande längre. Skolan flyter på, hemma är det som vanligt, och pepa jul gör man ju i Sverige med. 
 
Man iallafall. Förra fredagen hade jag "kvartsamtal". Eftersom jag nyss bytt klass så fans det inte så mycket att säga. För att sammanfatta dessa 10 minuter så citerar jag min mattelärare"även om det inte är viktigt för dig så är det viktigt för de andra. Så du får sluta prata med de andra". Jag försöker ju bara träna min franska, men jaja.
 
I lördags så äntligen Héloises, Gabys och Montaines födelsedagfeeest. Tyvärr har jag inga bilder (min kamera har som sagt ingen blixt...), så jag kan inte visa hur fina alla var. Maskeradens tema var "det du alltid önskat bli". Jag och Maud var Black Swan. Vet inte om jag skulle vilja bli en ballerina, eller jo, men trop tard maintenant. Alla hade hur som verkligen ansträngt sig, Mario och Luigi, Barbies, Pikachu, James Bond, Lucky Luke, Hippies, Enhörning, Operasångerska, Napoleon ect. Hur som helst var det verkligen värd alla väntan och förbredan! Även om det inte gick felfritt och jag och alla andra gjorde lite misstag och saker vi ångrar så var det bäst. Kan berätta massa saker, men ni har väll alla varit tonåring på fest. Skillnaden är inte så stor mellan Frankrike och Sverige. Det bästa var att jag nästintill kände alla och jag tänkte inte ens på att jag var i Frankrike. Dansa, prata, kysstes, drack, skratta som vanligt. Som vanligt, som det är här nu. Fast lite jobbigt i skolan nu, alla pratar, och jag önskar så att det inte fanns nått att säga om mig, mais troop tard, encoure. 
 
 
I måndags kom mina julpaket från hemifrån. Sjuuuuuuuk. Vill öppna allt nunununununununu. ÅÅÅÅÅÅÅÅ. Jag älskar jul!!!
 
 
 
 
 

 
 
 
Önskar jag kan öppna allt nu, men ska vänta till julafton. Har ingen anning!! Så glad blev jag. Åå, saknar er alla. Men i måndags när jag cykla hem så slog det mig hur glad jag är här och hur natuligt mitt liv är här nu. Så stolt över mig ibland. 
 
Men är lite ledsen över mitt käraste. Jag känner inte ens igen lagen i supperettan. Fyfan, vill inte möta lag som inte ens man kan lägga namnet på minnet. Gråter och igen har förstår mig. Men vi står ut dessa pissår, kan ju typ bara bli bättre nu. Ja, vi ska stötta er i med och motgång!
 
Hallå, Sue i Glee säger att ingen bryr sig om Love Acually. Det är min favoritfilm!!! Ingen jul utan den! Kommer ihåg hur många gånger vi såg den när vi var små...
 
Igår visa dom Ice Age i matsalen i skolan. Vet inte om det var för att fira lovet, om det var för att det handlar om jordens undergång eller bara för att min skola är lite konstig. Kul i alla fall.
 
För att fira lovet, jordens undegång och Jeannes födelsedag igår så tog vi oss ut på landet. Roligaste på kvällen var när jag inte kunde sluta skratta för jag inte kunde öppna min sovsäck. Okej kanske inte, det tiptop soirée! Eftersom vi bara var 15 st så var det ju självklart lungt och sansat, organiserat suttit ner och ätit med silverbestiken och druckit fin champagne. Nej men inte riktigt. Dansat, sjuning med i alla låtar, berättat gossip, ramlat, spelat spel, skrattat. Även om man inte är så många så är känslan densamma som när man är på en fest med dubelt så många. 
 
-

Kommentarer
Postat av: k

varför är jag inte mer som du är. så himla bra

2012-12-22 @ 11:10:02
Postat av: Julismuris

Jag är stolt över dig alla dagar!
Älskar dig oändligt, puss kärlek

2012-12-23 @ 13:05:26
Postat av: Johan Löfqvist

God Jul från hela familjen Löfqvist. Vi kommer sakna dig imorgon i Kullavik. Hoppas du får en fin jul i Paris. För du skulle väl dit? Stor kram i alla fall.

2012-12-23 @ 22:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0